Erupcions 2026
Les erupcions són línies argumentals que flueixen per la programació del festival. Sovint són idees que emergeixen soles, sense anar-les a buscar. Idees que es van fent intenses a mesura que les creadores participants ens van compartint els fonaments dels seus projectes artístics. Sovint és un mot que ressona, amagat rere formats o estètiques molt diferents, però que ens transporta a un entorn d’interrogants comuns, de recerca compartida.
CAMINAR
Caminar com a acte poètic. Caminar com acte polític. Desplaçar-se per plaer o per necessitat. Anar d’un lloc a un altre per algun motiu concret o moure’s erràticament. Dibuixar mapes amb el cos, prefigurar camins amb la ment.Obeir senyals: atura’t, camina, no passis per aquí, aquí lliga el teu gos i per aquí sí que hi pots passar si vas a peu.Caminar per un territori és aprendre’l i aprehendre’l. Per això, l’Erupció Caminar del Sismògraf 26 ens proposa caminar per anar a veure espectacles, caminar juntament amb els i les intèrprets de la peça que veurem quan arribem a lloc, caminar d’oïdes, caminar per descobrir racons quotidians que es tornaran escenaris... Us proposem que us calceu bé i ens acompanyeu a passeig!
BENESTAR
Us proposem una erupció que vol defugir les connotacions publicitàries d’aquesta paraula per a tornar-la a significats més vinculats a quan una persona se sent còmoda, sana, feliç... A una idea de qualitat de vida que a part d’enriquiment intel.lectual i espiritual o de consciència, també té molt a veure amb tenir cura del propi cos, de manera individual i també col.lectiva. Per això us proposem un recorregut per celebrar la diversitat dels cossos i per prendre consciència del propi cos, ja sigui com a espectadors o participant-hi activament.
