Sant Jordi Balla transforma Olot en un diàleg viu entre dansa i literatura
23.04.2026
El Sismògraf 2026 ha començat amb Sant Jordi Balla, una jornada que ha connectat la dansa amb la literatura i ha convertit Olot en un espai de trobada entre cossos, paraules i imaginari col·lectiu.
La Biblioteca Marià Vayreda ha estat l’escenari principal de la jornada. Toni Jodar (Explica Dansa) ha ofert tres sessions de Visita ballada. Ha recorregut tota la Biblioteca (des del soterrani fins a l’últim pis) ballant literatura, mostrant com es mou un cos entre lleixes plenes de llibres, posant en valor la dansa i la literatura i connectant-les de manera molt especial. La proposta ha culminat amb una sorpresa: la participació de l’artista Quim Domene al final de l’espectacle. La visita ballada ha transformat la manera de recórrer la biblioteca, convidant a escoltar el cos mentre es descobreixen històries.
Un dels moments més esperats de la jornada ha estat la inauguració de la Lleixa de la dansa, un espai dedicat a publicacions especialitzades que posa en valor el pensament i la reflexió al voltant del moviment. Hi han participat un bon grapat de coreògrafs, ballarins, teòrics i periodistes culturals que han escrit sobre dansa. Han llegit un fragment de les seves creacions i han col·locat simbòlicament la seva obra a la lleixa.
Paral·lelament, el Teatre Principal ha acollit la instal·lació Quan ja no existeixin els humans, de Manel Quintana i Flowers by Bornay, una proposta que planteja un escenari futurista on natura i tecnologia es fusionen. L’espai s’ha convertit en un organisme viu que convida a la contemplació i a la reflexió sobre el nostre vincle amb el món que ens envolta?. A la vegada també, la presentació d’un peculiar “Drac” de Sant Jordi.
Amb Sant Jordi Balla, el Sismògraf inicia una nova edició reafirmant la voluntat d’explorar el cos com a eina de coneixement i connexió, i de fer de la cultura un espai compartit i viu.
